EN
DE
ČE
FR
IT
Znamenitosti i zanimljivosti
Odredišta
Aktivnosti
Turistička ponuda
Korisne informacije
Multimedija
Početna Znamenitosti i zanimljivosti Odredišta Aktivnosti Turistička ponuda Korisne informacije Multimedija
Facebook Ston.hrTURISTIČKI PORTAL OPĆINE STON
TOURIST BOARD OF STON
Preporuke HZJZ za rad kampova i marina tijekom epidemije COVID-19

Preporuke Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za rad kampova i marina tijekom epidemije bolesti COVID-19

U okviru reaktivacije određenih aktivnosti, na temelju Odluke o prilagodbi mjera, za organizaciju kampova i marina, preporučuje se postupanje sukladno sljedećim preporukama.

  1. Opća pravila i uvjeti za prostore kampova i marina

Fizička udaljenost. Potrebno je poštovati pravila fizičke udaljenosti od 1,5 metra na cijelom prostoru kampa/marine (na recepciji, stolovi u ugostiteljskim objektima, na plažama npr. ležaljke, suncobrani, u redovima za čekanje pred barovima, trgovinama, kioscima, hladnjacima za sladoled i sl.). U svim prostorima u kojima postoje sjedeća mjesta ili ležaljke i suncobrani, treba ih rasporediti na način da su jedni od drugih udaljeni 1,5 metar. Potrebno je poštovati pravila maksimalnog br oja dozvoljenih osoba u zatvorenim prostorima (objektima, službenom vozilu kampa/marine, dje ce u mini-klubovima, sportsko-rekreacijskim sadržajima i sl.) sukladno definiranim kriterijima.

Dezinficijens. Na ulazima zatvorenih prostora kampova/marina (recepcija, sportsko-rekreacijski sadržaji, trgovine, kiosci, pultovi za obavljanje plaćanja usluga) te u radnom prostoru zaposlenika nužno je postaviti dozatore s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70% ili drugog sredstva s deklariranim virucidnim djelovanjem i prikladnog za korištenje n a koži).

Vidljive obavijesti i informiranje gostiju. Na vidljivom mjestu na ulazu, kao i u samom prostoru gdje borave posjetitelji, nužno je postaviti informacije o higijenskim postupcima i sa smjernicama o pravilnom ponašanju i mjerama zaštite kojih se treba pridržavati ili koje vrijede u tom prostoru. Iste informacije mogu se dati gostim a prilikom prijave. Također treba objaviti informacije o telefonskim brojevima medicinskih centara, zdravstvenih ustanova te kome se treba obratit i u slučaju sumnje na COVID-19.

Maksimalan broj osoba u prostorima. Treba se pridržavati pravila maksimalnog broja dozvoljenih osoba u određenim prostorima sukladno definiranim kriterijima fizičke udaljenosti od 1,5 metra.

Maske za lice. Unutar zatvorenih prostora hotela preporučuje se nošenje medicinske maske ili maske za lice koje prekrivaju i usta i nos.

Zaštitna oprema. Nužno je osigurati dostatnu količinu maski i rukavica za zaposlen ike.

Papirnati ručnici i jednokratni materijal. Nužno je osigurati dostatnu količinu papirnatih ručnika (ubrusa) i ostalih jednokratnih materijala, sredstava i opreme za čišćenje, pranje i dezinfekciju.

Odlaganje otpada. U svim zatvorenim prostorijama unutar kampa preporučuje se postavljanje kante za otpatke s odgovarajućim poklopcima.

Čišćenje. Za mobilne kućice, apartmane i drugdje gdje je primjenjivo preporuka je da se čišćenje obavlja samo na odlasku gostiju (za zamjenu ručnika i posteljine preporuka je da se koriste mjere distanciranja npr. da se gostima dostavlja čisto i preuzima prljavo na ulazu u objekt).

Upute za pridržavanje općim i higijenskim mjerama. Upute za čišćenje i dezinfekciju dostupne su na sljedećim poveznicama:

  • Čišćenje i dezinfekcija prostora bez oboljelih od COVID-19: https://bit.ly/3dyWpDs
  • Čišćenje i dezinfekcija pr ostora u kojima je boravila osoba pod sumnjom na zarazu COVID-19: https://bit.ly/2LdCNbH
  • KAKO PRILAGODITI SVAKODNEVNI ŽIVOT U HRVATSKOJ – Dodatne upute za pojedince – što sami možete učiniti za se be i svoje bližnje: https://bit.ly/3dsuFAf
  1. Recepcija

Fizička udaljenost na recepciji. Potrebno je osigurati dovoljan razmak između osoblja na recepciji i gosta kao i među samim djelatnicima. Treba također skratiti trajanje prijave/ odjave na najviše 15 minuta (što je definicija bliskog kontakta) ili, ako to nije moguće, treba na recep ciji postaviti pregrade (od pleksiglasa ili sličnog materijala koji osigurava potrebnu sanitarnu udaljenost). Maksimalan broj osoba u prostoru recepcije regulir a se i ograničava sukladno mjerama fizičke udaljenosti između ljudi od najmanje 1,5 metra. Treba osigurati dovoljno prostora na recepciji za pošt ovanje mjera fizičkog distanciranja.

Informiranje gostiju i djelatnika. Osoblje recepcije treba biti dovoljno informira no o bolesti COVID-19 kako bi moglo bez problema izvršavati dodijeljene zadatke i spriječiti moguće širenje zaraze unutar ustanove. Moralo bi biti u mogućnosti informirati goste koji se raspituju o pravilima kampa/marina u pogledu provedbe preventivnih mjera ili drugih usluga koje gosti mogu zahtijev ati (npr. medicinske i ljekarničke usluge dostupne na tom području ili u samom objektu, broje vi telefona dežurnih zdravstvenih ustanova, hitnih me dicinskih službi i sl.).

Primjena tehnologije. Ako kamp ili marina već posjeduje tehnološke mogućnosti, treba potencirati obavljanje prijave i rezervacije od kuće putem interneta (opcija je pronalazak tehničke mogućnosti za direktnu prijavu gosta na eVisitor), beskontaktnog plaćanje, plaćanje predračunom, samo-skeniranje dokumenata i sl. (ondje gdje je to primjenjivo i moguće).

Odjava (Check-out). Treba gosti ma savjetovati da svoju odjavu iz marine ili kampa unaprijed najave kako bi se računi mogli pripremiti na vrijeme i tako izbjeglo svako nepotrebno zadržavanje na recepciji.

Prozračivanje. Treba redovito prozračivati sve prostore

Higijena recepcije. Potrebno je površinu recepcije dezinficirati u redovnim razmacima (npr. svakih sat vremena), a prostor prijema i odjave gostiju (dodirne površine) u pravilu treba d ezinficirati, iza svakog gosta.

Mjenjački poslovi i bankomati. Gdje je moguće treba dati prednost mijenjanju i podizanju novca na bankomatima koji su postavljeni na vanjskom dijelu/izvan recepcije. Uz ban komat treba postaviti sredstvo za dezinfekciju ruku.

Higijena sanitarnih čvorova. Potrebno je pojačati čišćenje, dezinfekciju i prozračivanje javnih sanitarnih prostora svaka dva sata (a po potrebi i češće), kao i pojačati broj zaposlenika za dnevna čišćenja u svakom sanitarnom čvoru. Istodobno, treba ograničiti korištenje sanitarnog čv ora sukladno veličini i propisanim sanitarnim uvjetima.

Dječji sadržaji. Treba osigurati rad na način kako je propisan rad dječjih vrtića i igrališta u gradovima.

Preporuke su dostupne na mrežnim stranicama HZJZ-a.

Dostupnost opreme. U slučaju po trebe gostima treba osigurati dostupne termometre te zaštitne maske i rukavice (na upit)

Osoblje. Radi se sa smanjenim brojem osoblja (po potrebi, ovisno o zauzeću). Osoblje podijeljeno u smjenama ne bi se trebalo susresti na izmjeni smjene. Prostor za odmor osoblja treba redovito prozračivati i očistiti površine dezinficijensom.

U smještajnoj jedinici ili na recepciji dostupan je broj telefona odgovorne osobe u hotelu koja dalje preuzima kontakt prema zdravstvenim ustanovama u slučaju sumnje na COVID-19.

Ako postoji mogućnost, treba om ogućiti prijavu (check-in) i osnovne radnje izravno iz vozila.

Sanitarni čvorovi. Potrebno je postaviti obavijest sa smjernicama o pravilima ponašanja i mjerama zaštite (fizičko distanciranje, dozatori za dezinficijens za ruke i ostalo). Ako je primjenjivo, treba postaviti žetonijere za kupnju žetona za pranje rublja. Potrebno je pojačano i učestalije čišćenje, dezinfekcija i provjetravanje prostora.Treba poticati i pojačati korištenje obiteljskih kupaonica, gdje je to moguće (zatvoreni prostor sa svim sadržajima kao kućna kupaonica pod ključem, koje koristi samo jedna obitelj). Treba otvoriti dovoljan broj zajedničkih sanitarnih čvorova, ovisno o zauzeću u kampu ili marini.

  1. Ugostiteljski objekti unutar kampova ili marina

Organizacija rada. Treba postaviti obavijest o fizičkom distanciranju i minimalnom razmaku od 1,5 metra. U objektima se do dola ska gostiju stolovi drže praznima, a pribor se servira kada gosti sjednu. Preporučuje se da se jelovnike i stakne na ulazu ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se uklanjanje klasičnih oblika jelovnika. Sugestija je da se posjetitelje usmeno ili na koji drugi prihvatljiv način upozna s raspoloživom ponudom hrane i pića.

Ograničenje ukupnog broja posj etitelja. Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na raspolaganje stavi onaj broj stolova na udaljenosti od 1,5 metara. Ulazak gostiju regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina posjetitelja može ući tek kad prethodna skupi na posjetitelja napusti prostor objekta. Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5 metar. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među stolo vima, odnosno među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizira ne skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinam a gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1 ,5 metara. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede 1,5 metara udaljeni od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim stolovima koji su namijenjeni za s jedenje više osoba.

Posluživanje hrane i pića. Gdje god je to moguće, preporučuje se posluživanje gostiju za stolom. Ako se radi o samoposlužnom (buffet) načinu usluge, tamo gdje je to tehnički moguće, preporučuje se da se osigura posluživanje hrane i pića na način da gosti ne budu u mogućnosti samos talno uzimati jelo ako nije u porcijama. Tijekom boravka u objektu, a osobito pri posluživanju obroka na buffet način preporučuje se da posjetitelji održavaju fizički razmak od 1,5 metra, izuzev članova iste obitelji kada to nije potrebno. Posjetitelji u ugostiteljskom objektu također mogu naručiti obrok ili napitak koji će uzeti sa sobom i konzumirati na terasi odnosno na otvorenome. Prilikom naručivanja mora se poštovati fizički razmak od najmanje 1,5 metra između kupa ca koji čekaju u redu. Za šankom je moguće naru čiti i preuzeti hranu ili napitak bez zadržavanja, ali nije dopušteno zadržavanje za šankom. Također, m oguće je posluživanje stajaćih gostiju ako se drže fizičkog razmaka, uz konzumaciju iz ruke.

Posluživanje gostiju na vanjskim prostorima. Određuje se jedan djelatnik koji uslužuje unaprijed točno određen broj stolova kako bi se što više smanjilo miješanje djelatnika i gostiju. Djelatnik mora dezinficirati ruke između naplaćivanja usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja.

Drive-in narudžbe. Predviđa se mogućnost uvođenja „drive-in“ narudžbe i preuzimanja hrane direktno iz automobila.

Dostava hrane. Predviđa se mogućnost uvođenja dostave hrane po smještajnim jedinicama (opcija: bez usluživanja po stolovima objekta ). Predviđa se također mogućnost uvođenja d ostave prehrambenih namirnica (peciva i sl.) direktno po smještajnim jedinicama.

Potrebno je postaviti dozatore za dezinficijens na ulazu u sve prostore gdje se služi hrana i piće ili treba svakom gostu ponuditi maramicu za dezinficiranje ruku.

Nakon svakog odlaska gosta ili skupine gostiju treba obvezno dezinficirati (plastificirane) jelovnike i kartu pića ili koristiti jednokratne jelovnike i kartu pića. Nakon svakog gosta potrebno je promijeniti i dezinficirati pribor na stolu (posudice za sol, papar, šećer i ocat/ulje). Nužna je redovita zamjena stolnjaka nakon svakog gosta ili uvođenje p apirnatih stolnjaka.

Zaštita zdravlja posjetitelja i oso blja. Ove se mjere ponajprije odnose na prodajno i uslužno osoblje. Svima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke. Ako je moguće, preporučuje se da se osigura razmak od minimalno 1,5 metra između poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i plaćanja robe odnosno, ako je moguće , da se ugradi zaštitna pregrada na mjestu posluživanja i na blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika od kupca. Koliko je god moguće treba poticati bezkontaktno plaćanje bankovnim karticama.

Higijenski standardi. Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće m oguće uz korištenje dezinficijensa za ruke, sva kako prije usluživanja gostiju svakog novog stola. U skladu sa sadašnjom epidemiološkom situacijom, tr enutno se preporučuje da klimatizacijski uređaji budu izvan uporabe te da se prostor prozračuje provjetra vanjem.

Po odlasku svake skupine gostiju. Potrebno je nakon odlaska svake skupine gostiju dezinficijensom prebrisati stol, stolice i druge površine koje su gosti dodirivali, odnosno ukloniti stolnjake bili oni vidljivo zaprljani ili ne.

Grickalice. Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima. Na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/ druge začine, već se donose nove, prethodno o prane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih g ostiju.

Čišćenje i dezinfekcija prostora . Na ulazu u objekt posjetiteljima treba bit i osiguran dozator s dezinfekcijskim sredstvom za ru ke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfe kcije ruku pri ulasku. Također na ulazu treba biti jas no istaknuta obavijest o obvezi održavanja ra zmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Kvake i rukohvate na vratima, površine rukohvata i rubove vrata na hladn jacima kao i ostale površine za koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama proizvođača.

Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba redovito prozračivati.

Redovito održavanje higijene prostora. Upute za čišćenje i dezinfekciju dost upne su na sljedećim poveznicama:

  • Čišćenje i dezinfekcija prostora bez oboljelih od COVID-19: https://bit.ly/3cnJJig
  • Čišćenje i dezinfekcija prostora u kojima je boravila osoba pod sumnjom na z arazu COVID-19: https://bit.ly/2ztrABm
  1. Bazeni, plaže i sportsko – rekreacijske i ostale uslužne djelatnosti

Bazeni i plaže. Treba odvojiti leža ljke na način da se osigura fizička udaljenost od 1,5 metra (na bazenu se treba nalaziti spasilac ili osoba koja može nadzirati propisane mjere) te dezinficirati ležaljke nekoliko puta dnevno, a obavezno nakon što određeni gost više ne koristi ležaljku te prije nego je drugi gost koristi. Treba povisiti vrijednost kloriranja vode do razine koja osigurava virus-f ree vodu (maksimalno dozvoljena količina klora). Sredst va za dezinfekciju treba postaviti na vidljivim mjestima na ulasku u zonu bazena.

Kozmetičke usluge. Upute su dostupne na poveznici: https://bit.ly/35M8C4I

Maserske usluge. Upute su dostupne na poveznici: https://bit.ly/2YQ824B

Wellness i saune. Treba ograničiti broj osoba, posebice u zatvorenim objekt ima (npr. wellness) i prostorima, u skladu s raspoloživim prostorom. Preporučuje se da se izvan funkcije stave sve vlažne saune. Međutim, suhe saune, pri mjerice finska sauna, mogu nastaviti s radom. Potrebno je učestalije prozračivati, čistiti i dezinficirati sve površine u predprostorima, kao i sanitarne čvorove.

  1. Trgovački sadržaji

Treba osigurati rad na način kako rade ostale trgovine u gradovima.

  1. Animacija, glazbeni i sportski sadržaji (događanja)

Treba osigurati rad u skladu s važećim preporukama o okupljanjima i maksimalno m broju sudionika.

  1. Opće mjere zaštite

Dnevno mjerenje tjelesne temperature zaposlenika. Osoblje treba u jutarnjim satima prije dolaska na posao izmjeriti tjelesnu tempera turu. Ako je viša od 37,2 °C, ako se osoba osje ća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se n a sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao. Svi bolesni zaposlenici treb aju ostati kod kuće i nazvati obiteljskog liječnika i izb jegavati odlazak u zdravstvenu ustanovu, osi m ako to liječnik nije savjetovao.

Treba izbjegavati rukovanje i bliski razgovor, te održavati fizičku udaljenost od 1,5 metra.

Treba izbjegavati dodirivanje lica, usta, nosa i očiju. Prilikom kašljanja ili kihanja, t reba pokriti usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju zatim treba baciti u smeće i oprati ruke.

Treba redovito prati ruke sapunom i vodom ili koristiti dezinficijens na bazi alkohola.

Treba izbjegavati bliski kontakt s osobama koje pokazuju simptome povišene te mperature, kašlja i/ili otežanog disanja.

U svim zatvorenim prostorijama treba održavati dobru ventilaciju zraka.

 

 

Telefonski brojevi COVID-19 ordinacija su mob: +385 99 52 91 888, tel: +385 20...
Turistička ambulanta Ston Adresa: Put Braće Mihanovića 7, 20 230 Ston...
Radno vrijeme: ponedjeljak- subota 09:00 16:00
25-07-2020 - 25-07-2020 / Okusi Pelješca - Ston
Placa Ston, 21:00h
01-08-2020 / Noć vina 2020.
Noć vina, Placa Ston u 20:00h.
Upute za vlasnike kuća za odmor i stanovnike općina i gradova u vezi prijave gostiju u eVisitor sustav Zbog izvanredne situacije u vezi koronavirusa je prilagođena

Zbog izvanredne situacije u vezi koronavirusa, registracija u eVisitor sustav...

Facebook Ston.hr